Dövlət Miqrasiya Xidməti Azərbaycanın milli maraqlarının keşiyində etibarlı dayanır
(Məqalə “Respublika” qəzetinin 19 mart 2011-ci il tarixli sayında dərc edilmişdir)
İqtisadi sahədə keçid dövrünü başa vuran müstəqil Azərbaycanın qısa zamanda ictimai həyatın bütün sahələri üzrə əldə etdiyi nailiyyətlər, ilk növbədə, elmi əsaslar üzərində gerçəkləşdirilən milli inkişaf modelinə əsaslanır. Heç bir dövlətin tərəqqi yolunu təkrarlamayan, özünəməxsusluğu ilə dünyanın aparıcı maliyyə-iqtisadi qurumlarında da böyük maraqla qarşılanan bu model əlverişli geosiyasi məkanda yerləşən respublikamızı bütövlükdə Avrasiya regionunda yeni iqtisadi fenomenə çevirmiş, sabit və dayanıqlı inkişaf yoluna çıxarmışdır. Bu model Azərbaycana eyni zamanda bir çox Qərb dövlətinin onilliklər boyu keçdiyi inkişaf mərhələlərini qısa zamanda adlamağa, 2008-2010-cu illərdə dünya iqtisadiyyatını resessiyaya uğradan iqtisadi böhrandan minimum itki ilə çıxmağa, ümumi daxili məhsul istehsalında yüksək tempi qoruyub saxlamağa, bir sözlə, strateji hədəflərə doğru inamla addımlamağa imkan yaratmışdır.
2003-cü ildən ölkəyə inamla rəhbərik edən dövlət başçısı cənab İlham Əliyevin elmi təmələ əsaslanan iqtisadi siyasəti respublikanın inkişafı prosesində dinamizmi və məqsədyönlülüyü təmin etməklə, qarşıda duran vəzifələrin həllinə real imkanlar açmış, cəmiyyətin ümumi potensialının milli məqsədlər naminə səfərbər olunmasına etibarlı zəmin formalaşdırmışdır. Azərbaycanın zəngin təbii sərvətlərindən səmərəli istifadə edilməsinin, respublikanın investisiya cəlbediciliyinin yüksəldilməsinin və digər konseptual əhəmiyyətli tədbirlərin nəticəsi olaraq 2008-2010-cu illərdə Azərbaycan iqtisadiyyatı təkcə sürətli inkişafla deyil, eyni zamanda, yeni keyfiyyət parametrləri ilə də özünü təsdiqləmişdir. Ciddi elmi əsaslar üzərində həyata keçirilən iqtisadi siyasət Azərbaycanın müstəqil dövlət kimi bölgədə və dünyada layiqli yerini tapmasını, regional liderliyini təmin etmişdir.
«Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı»nın icrasının ikinci ilinin yekunları ilə əlaqədar bir müddət əvvəl Bakı Biznes Mərkəzində təşkil olunmuş konfrans bunu bir daha təsdiqləyir. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin sədrliyi ilə keçirilən konfransda səslənən statistik məlumatlar Avratlantik məkana inteqrasiya kursunu uğurla davam etdirən, transmilli enerji və kommunikasiya layihələrinin lokomotivinə çevrilən, demokratikləşmə yolunda atdığı ardıcıl addımlarla Cənubi Qafqazın ən nüfuzlu ölkəsi kimi tanınan respublikamızın iqtisadi sahədə yeni nailiyyətlərə imza atdığını göstərir. Azərbaycan iqtisadiyyatı qlobal böhranın tam aradan qalxmadığı bir şəraitdə yüksək dayanıqlılıq nümayiş etdirərək müvazinətini itirməmiş, artım dinamikasını saxlamışdır. İclasda səslənən məlumatlardan bəlli olur ki, hesabat dövründə ümumi daxili məhsul 5 faiz, qeyri-neft sektoru 7,9 faiz, o cümlədən qeyri-neft sənayesi 6,6 faiz artmış, əhalinin gəlirləri 12,3 faiz artmış, inflyasiya MDB məkanında ən aşağı həddə - 5,7 faiz olmuşdur.
Xatırlatmaq yerinə düşər ki, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2009-cu il 14 aprel tarixli Sərəncamı ilə təsdiq edilmiş «Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı»nda hazırkı iqtisadi inkişaf mərhələsi üçün aktual bir mühüm məsələyə – miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsinə, sosial-iqtisadi amillərlə bağlı daxili miqrasiyanın fəsadlarının aradan qaldırılmasına da geniş yer ayrılmışdır. Dövlət Proqramında konkret olaraq göstərilir ki, «Ölkə iqtisadiyyatı inkişaf etdikcə, daxili əmək bazarında iştirak edən əcnəbilərin sayı artmaqdadır. Azərbaycan Respublikasının əlverişli geosiyasi mövqeyi, ölkədə aparılan iqtisadi islahatlar, sahibkarlığın inkişafı, beynəlxalq kommunikasiya layihələrinin həyata keçirilməsi və s. əmək miqrasiyası axınlarının artmasına səbəb olmuşdur».
II regional inkişaf proqramında məhz bu reallıqlara əsasən, qarşıdakı illərdə miqrasiya proseslərindən ölkənin inkişafı üçün səmərəli istifadə olunması; miqrasiya proqramlarının və tədbirlərinin həyata keçirilməsində dövlətin, cəmiyyətin mənafelərinin nəzərə alınması; miqrantların mövcud sosial-iqtisadi vəziyyətə adaptasiyasını sürətləndirən şəraitin yaradılması; miqrantların hüquqlarının müdafiəsi; qeyri-qanuni miqrasiyanın qarşısının alınması kimi vacib məsələlər yer almışdır. Ötən iki ildə Dövlət Proqramının uğurla icrası nəticəsində bölgələrin proporsional inkişafı təmin olunmuş, iri şəhərlərə kütləvi axının – urbanizasiya proseslərinin qarşısı, demək olar ki, alınmış, daxili və xarici miqrasiyanın tənzimlənməsi sahəsində müsbət nəticələr əldə edilmişdir.
Ümumiyyətlə, müasir dövrdə hər bir dövlətin milli təhlükəsizlik maraqlarının qorunması zərurəti bir sıra mühüm amillərlə yanaşı, miqrasiya proseslərinin sivil tənzimlənməsi zərurətini aktuallaşdırır. Qloballaşma prosesləri ilə bağlı dövlətlər arasında faktiki sərhədlərin tədricən aradan qalxması, transmilli korporasiyaların nüfuz dairəsinin durmadan genişlənməsi, dünya iqtisadiyyatının universallaşması, həyat tərzi və davranışların «vahid standartları»nın yaranması, istehsal, istehlak və ticarətin unifikasiyası şəraitində miqrasiya problemləri də qlobal səciyyə daşıyır. XXI əsrin başlanğıcında dövlətlərin bir-biri ilə siyasi, sosial-iqtisadi, mədəni əlaqələrinin, xarici tiracət əlaqələrinin genişlənməsi dünya əmək bazarında çeşidli problemlərlə müşayiət olunur. Belə şəraitdə inkişaf etmiş, habelə sürətlə inkişaf yolunda olan dövlətlər miqrasiya proseslərinin daha ciddi təsir və təhdidlərinə məruz qalırlar. İnkişaf səviyyələrində özünü kəskin göstərən fərqlər – bəzi ölkələrdə əmək bazarlarının daha cəlbedici olması, əmək haqqının yüksək səviyyəsi, biznes mühitinin liberallığı, azad iqtisadi zonaların mövcudluğu və digər amillər miqrasiya proseslərini stimullaşdırır. Yəni öz ölkəsində münasib iş tapa bilməyən, sosial cəhətdən təmin olunmayan, yaşayış səviyyəsi aşağı insanlar çıxış yolunu başqa ölkələrə miqrasiya etməkdə görürlər. Eyni zamanda milli, irqi, regional münaqişələrin, fövqəladə vəziyyətlərin və təbii fəlakətlərin doğurduğu problemlər də insanların bir ölkədən digərinə kütləvi şəkildə miqrasiyasına səbəb olur. Təhlükəli məqam ondan ibarətdir ki, bu zaman insanlar təkcə qanuni deyil, qeyri-qanuni miqrasiya vasitələrindən də geniş istifadə edirlər. Yəni hər hansı ölkəyə leqal yolla gedərək yaşamaq və işləmək hüququ əldə etmədən mövcud qanunları, sivil birgəyaşayış normalarını kobud şəkildə pozur, yerli əmək bazarında problemlər yaradırlar.
Qloballaşma prosesləri ilə əlaqədar geniş vüsət almış qeyri-qanuni miqrasiya prosesləri dövlətlərin milli təhlükəsizliyi üçün aşkar problemlər doğurur. Qeyri-qanuni miqrantlar arasında bəzən müxtəlif ağır cinayətlərə görə hüquq-mühafizə orqanlarının axtarışında olan cinayətkarların – terrorçuların, silah-sursat, narkotik vasitə, habelə insan alverçilərinin, dini-siyasi ekstremistlərin və s. olması vəziyyəti daha da ciddiləşdirir. Buna görə də hər bir modern dövlət həm daxili əmək bazarının, həm də ümumən təhlükəsizlik maraqlarının təmini baxımından qeyri-qanuni miqrasiyaya qarşı mübarizə aparır, bu sahənin çevik və işlək mexanizmlər əsasında tənzimlənməsini təmin edir.
Xatırlatmaq lazımdır ki, Azərbaycan dövlət müstəqilliyini qazandıqdan sonra miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsi məsələsi yeni ictimai-iqtisadi formasiyanın ən aktual problemlərindən biri kimi gündəliyə gəlsə də, bu istiqamətdə ilk praktiki addımlar yalnız Ulu öndər Heydər Əliyevin 1993-cü ildə xalqın təkidli tələbi ilə hakimiyyətə gəlişindən sonra atılmışdır. Azərbaycanın müharibə şəraitində yaşamasını, 1 milyondan artıq qaçqın və məcburi köçkünün doğma torpaqlarından didərgin düşməsini, o cümlədən respublikanın əlverişli coğrafi-siyasi məkanda yerləşməsini, əhəmiyyətli tranzit-kommunikasiya imkanlarını nəzərə alan böyük strateq Heydər Əliyev daxili və xarici miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsi istiqamətində əməli tədbirlər həyata keçirmişdir. Bu mərhələdən ölkənin gələcəyi ilə bağlı ziddiyyətli fikirlərin, narahatlıqların və təhlükələrin aradan qalxması, yaşayış üçün yeni perspektivlərin açılması xarici ölkələrə miqrasiya prosesinin qarşısını almış, eyni zamanda, əvvəlki illərdə Azərbaycandan köçüb getməyə məcbur olan vətəndaşlar, o cümlədən milli azlıqların nümayəndələri tədricən geriyə qayıtmışlar.
İctimai-siyasi, iqtisadi sabitliyin təmin olunması, habelə hərtərəfli inkişafda lokomotiv rolunu oynayan «Əsrin müqaviləsi»nin imzalanması respublikaya xarici investisiya axınının sürətlənməsinə, əlverişli biznes və sərmayə mühitinin formalaşmasına təkan vermiş, yerli əmək bazarının inkişaf etməsi, yeni iş yerlərinin açılması, xüsusən də əmək miqrantlarının respublikamıza marağını gücləndirmişdir. Həmin dövrdə modern texnologiyalarla işləyə bilən yerli kadrların yoxluğu, habelə onların təcrübəsinin qənaətbəxş səviyyədə olmaması nəzərə alınaraq əcnəbi mütəxəssislərin ölkəyə gəlməsinə liberal yanaşılırdı. Bununla belə, əcnəbi əmək miqrantlarının qanunvericilikdə nəzərdə tutulmuş qaydada qeydiyyata düşməsi, ölkə qanunlarına riayət etməsinə diqqət artırılmış, daxili işlər, əmək və əhalinin sosial müdafiəsi nazirliklərinin tərkibində, Dövlət Sərhəd Xidmətində bu işlə məşğul olan idarələr yaradılmışdı. Həyata keçirilən kompleks tədbirlər nəticəsində uzun illər ərzində ölkəyə miqrantların daxil olması yerli əmək bazarının tələbinə uyğunlaşdırıldı, qeyri-leqal miqrasiya proseslərinə qarşı effektiv mübarizə tədbirləri həyata keçirildi.
Bu faktı da xüsusi vurğulamaq lazımdır ki, Azərbaycan ötən əsrin 80-ci illərinin sonlarından Ermənistanın deportasiya, soyqırımı və təcavüzkarlıq siyasəti nəticəsində keçmiş sovet məkanında qaçqın və məcburi köçkün problemi ilə üzləşmiş ilk respublikadır. İşğalçı dövlətin etnik təmizləmə və işğalçılıq siyasəti nəticəsində bir milyondan çox soydaşımız doğma ev-eşiyindən didərgin düşmüş, respublikanın müxtəlif bölgələrində sığınacaq tapmışdır. Dünya üzrə miqrantların 97-98 faizi başqa ölkə vətəndaşları olduğu halda, Azərbaycanda miqrantların 70 faizi ərazilərimizin işğalı nəticəsində yaşayış yerini dəyişməyə məcbur olmuş daxili miqrantlardır. Başqa ölkələrdə məskunlaşan və yaşayan miqrantlar əsasən yerli əhali ilə eyni milli mənsubiyyətə malik olmayan şəxslər olduğu halda, Azərbaycanda məskunlaşan miqrantların 90 faizdən çoxu milli mənsubiyyətinə görə azərbaycanlılardır. Son 15 ildə doğma torpaqlarından didərgin düşmüş, məcburən daxili miqrasiya proseslərinin iştirakçısına çevrilmiş soydaşlarımızın problemlərinin həlli, onların yaşayış səviyyəsinin yaxşılaşdırılması istiqamətində də kompleks tədbirlər həyata keçirilmişdir. Prezident cənab İlham Əliyevin xüsusi qayğısı nəticəsində 2007-ci ilin dekabrında sonuncu çadır düşərgəsi ləğv olunmuşdur. Məcburi köçkünlərin mənzil şəraitinin yaxşılaşdırılması sahəsində işlər bu gün də uğurla davam etdirilir.
Son illərdə Azərbaycanda sürətli sosial-iqtisadi inkişafın təmin edilməsi, enerji-nəqliyyat sahələrində beynəlxalq kommunikasiyaların genişlənməsi, eyni zamanda, ölkəmizin geosiyasi mövqeyi miqrasiya proseslərinin daha da intensivləşməsinə gətirib çıxarmışdır. Eyni zamanda, ölkəmizin bir sıra dövlətlərlə vizasız gediş-gəliş rejiminin mövcud olması nəticəsində respublikamızın ərazisindən tranzit qaydada keçən və ya qısa müddətə gələn, üçüncü dövlətlərə getməyə cəhd edən, yaxud qanuni əsaslar olmadan daimi yaşamağa cəhd göstərən əcnəbilərin sayı getdikcə artır. Bütün bunlar ölkənin inkişafı və təhlükəsizliyinin təmini baxımından milli maraqlara uyğun miqrasiya siyasətinin həyata keçirilməsini, miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsi sisteminin təkmilləşdirilməsi və inkişaf etdirilməsini, dövlət orqanlarının fəaliyyətinin əlaqələndirilməsini, habelə bu sahədə beynəlxalq əməkdaşlığı obyektiv zərurətə çevirmişdir.
Bütün bu reallıqları nəzərə alan möhtərəm Prezident İlham Əliyev son illərdə miqrasiya proseslərinin vahid dövlət siyasəti ilə tənzimlənməsi sahəsində kompleks tədbirlərin həyata keçirilməsini təmin etmişdir.
Dövlət başçısı bu istiqamətdə ilk mühüm addımlarından biri kimi hələ 2006-cı ilin 25 iyul tarixində «Azərbaycan Respublikasının Dövlət Miqrasiya Proqramının (2006-2008-ci illər) təsdiq edilməsı haqqında» Sərəncam imzalamışdır. Kompleks tədbirlər sistemini əks etdirən Dövlət Proqramında miqrasiya idarəetmə sisteminin inkişaf etdirilməsi, miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsi və proqnozlaşdırılması, bu sahədə qanunvericiliyin beynəlxalq normalara və müasir dövrün tələblərinə uyğun təkmilləşdirilməsi, qanunların tətbiqinin effektivliyinin təmin edilməsi, miqrasiya sahəsində vahid məlumat bankının, müasir avtomatlaşdırılmış nəzarət sisteminin yaradılması, qeyri-qanuni miqrasiyanın qarşısının alınması, miqrantlarla bağlı sosial müdafiə tədbirlərinin həyata keçirilməsi və digər mühüm məsələlər yer almışdır.
Dövlət Proqramı əsasında miqrasiya sahəsində vahid dövlət siyasətini həyata keçirən xüsusi dövlət orqanının yaradılması da obyektiv zərurət kimi meydana çıxmışdır. Bu zərurəti nəzərə alan Prezident cənab İlham Əliyev 19 mart 2007-ci il tarixdə Dövlət Miqrasiya Xidmətinin yaradılması haqqında fərman imzalamışdır. Belə bir dövlət qurumunun yaradılması miqrasiya sahəsində vahid dövlət siyasətinin həyata keçirilməsi, idarəetmə sisteminin inkişaf etdirilməsi, miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsi və proqnozlaşdırılması, bu sahədə müvafiq dövlət orqanlarının fəaliyyətinin əlaqələndirilməsi məqsədindən irəli gəlmişdir.
Qısa zamanda strukturlaşan Dövlət Miqrasiya Xidməti miqrasiya sahəsində dövlət siyasətini, habelə miqrasiya proseslərinin idarə edilməsi və tənzimlənməsində Azərbaycan Respublikasının qanunvericiliyi ilə müəyyən edilmiş səlahiyyətləri həyata keçirən hüquq-mühafizə statuslu mərkəzi icra hakimiyyəti orqanıdır. Xidmət fəaliyyətə başlayandan qanunvericiliyin beynəlxalq normalara və müasir dövrün tələblərinə uyğun təkmilləşdirilməsinə, qanunların tətbiqində yol verilə biləcək nöqsan və sui-istifadələrin, tənzimlənməyən miqrasiya proseslərinin neqativ təsirinin aradan qaldırılmasına, sabit demoqrafik inkişafa, qeyri-qanuni miqrasiyaya qarşı effektiv mübarizə tədbirlərinin gücləndirilməsinə çalışır. Ölkə ərazisində müvəqqəti olan, habelə müvəqqəti və daimi yaşayan əcnəbilərin Azərbaycan Respublikası qanunvericiliyinin tələblərinə riayət etmələrinə nəzarəti həyata keçirir, mövcud qanunvericiliyin tələblərini pozmuş əcnəbilərin ölkə ərazisindən çıxarılması üçün müvafiq tədbirlər görür. Həmçinin, ölkədəki qanunsuz miqrantlarla bağlı araşdırma, təhlil və təftiş işləri apararaq onların ölkə ərazisindən çıxarılması işinə ciddi nəzarət edir. Bu məqsədlə Dövlət Miqrasiya Xidməti Daxili İşlər, Xarici İşlər, Milli Təhlükəsizlik, Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirlikləri və Dövlət Sərhəd Xidməti ilə qarşılıqlı fəaliyyət göstərir, bu orqanların fəaliyyətini əlaqələndirir.
Son illər miqrasiya proseslərinin vahid və çevik prosedurlar əsasında tənzimlənməsi, bu sahədə əngəllərin tamamilə aradan qaldırılması, sənədləşmənin sadələşdirilməsi istiqamətində atılan mühüm addımlardan biri də bu sahədə «bir pəncərə» sisteminin tətbiqidir. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2009-cu il 4 mart tarixli «Miqrasiya proseslərinin idarə olunmasında «bir pəncərə» prinsipinin tətbiqi haqqında» Fərmanı bu baxımdan mühüm əhəmiyyətə malikdir. 2009-cu il iyulun 1-dən «bir pəncərə» prinsipinin işə düşməsi ilə respublikada miqrasiya idarəetmə mexanizmi daha da təkmilləşdirilmiş, bu sahədə şəffaflıq və çeviklik tam təmin edilmişdir.
«Bir pəncərə» prinsipi üzrə vahid dövlət orqanının səlahiyyətlərini həyata keçirən Dövlət Miqrasiya Xidməti əcnəbilərə və vətəndaşlığı olmayan şəxslərə Azərbaycan Respublikasının ərazisində müvəqqəti və daimi yaşamaq, həmçinin ölkə ərazisində haqqı ödənilən əmək fəaliyyəti ilə məşğul olmaq üçün müvafiq icazələrin verilməsi; Azərbaycan Respublikasının ərazisində müvəqqəti və daimi yaşamaq üçün icazə almış əcnəbilərin və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin yaşayış yeri üzrə qeydiyyata alınması; Azərbaycan Respublikasının ərazisində müvəqqəti və daimi yaşamaq üçün icazə almış əcnəbilərə və vətəndaşlığı olmayan şəxslərə müvafiq vəsiqələrin verilməsi; Azərbaycan Respublikasına gələn əcnəbilərin və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin ölkədə müvəqqəti olma müddətinin uzadılması; Azərbaycan Respublikası Dövlət Miqrasiya Xidmətinin vahid miqrasiya məlumat sistemi vasitəsilə Azərbaycan Respublikasında yaşayan və müvəqqəti olan əcnəbilərin və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin uçotunun aparılması və digər aktual məsələləri təmin edir.
«Bir pəncərə» prinsipi tətbiq ediləndən indiyə qədər Dövlət Miqrasiya Xidmətinə əcnəbilər və vətəndaşlığı olmayan şəxslər tərəfindən 100 mindən artıq müraciət daxil olmuş, hər bir müraciət Azərbaycan Respublikası qanunvericiliyinin tələblərinə uyğun olaraq araşdırılmış və müvafiq qərarlar qəbul edilmişdir.
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2009-cu il 9 iyun tarixli 88 saylı qərarı ilə təsdiq edilmiş «Əcnəbilərin və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin Azərbaycan Respublikasında müvəqqəti olma müddətinin uzadılması Qaydaları», habelə 2009-cu il 30 iyun tarixli 102 saylı qərarı ilə təsdiq edilmiş «Əcnəbilərə və vətəndaşlığı olmayan şəxslərə Azərbaycan Respublikasında müvəqqəti yaşamaq üçün icazənin verilməsi Qaydaları» əcnəbilərin və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin ölkə ərazisində müvəqqəti olma və yaşama müddətləri ilə bağlı vacib normativ hüquqi aktlar sırasındadır.
Miqrasiya sahəsində meydana çıxan problemlərin operativ həlli, habelə müraciət və şikayətlərə operativ baxılmasının təmini məqsədilə tətbiq edilmiş mühüm yeniliklərdən biri də 1 dekabr 2008-ci il tarixdən Dövlət Miqrasiya Xidmətinin Miqrasiya Məlumat Mərkəzinin fəaliyyətə başlaması olmuşdur. Azərbaycan, rus və ingilis dillərində daxil olan sualların müvafiq dildə cavablandırılması istər xidməti fəaliyyətimizdə şəffaflığın təmini, istərsə də vətəndaşların lazımi informasiya ilə təmini baxımından mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Əcnəbilər və vətəndaşlığı olmayan şəxslər (012) 919 saylı nömrəyə zəng vurub Miqrasiya Məlumat Mərkəzinə müraciət etməklə, onları maraqlandıran məsələlər üzrə lazımi məlumatları əldə edə bilirlər.
Regionların sürətli sosial-iqtisadi inkişafı ilə əlaqədar miqrasiya proseslərinin «episentri»nin mərkəzdən bölgələrə keçməsi Dövlət Miqrasiya Xidmətinin paytaxtdan kənarda regional idarələrinin yaradılması zərurətini də meydana çıxarmışdır. Xidmətin fəaliyyətinin genişləndirilməsi məqsədi ilə qurumun regional idarələrinin təşkili işi bu gün uğurla davam etdirilir. Regionlarda miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsi, bu sahədə meydana çıxan problemlərin operativ həlli məqsədi ilə son illərdə Bakı, Şirvan, Yevlax, Lənkəran və Xaçmaz şəhərlərində regional idarələr, qanunsuz miqrantların saxlanılması mərkəzləri yaradılmış, onların normal fəaliyyəti üçün müasir inzibati binalar inşa olunmuşdur.
Cənab Prezidentin xüsusi qayğısı nəticəsində Dövlət Miqrasiya Xidməti üçün paytaxtın Binəqədi rayonu ərazisində hər cür şəraitə malik, müasir memarlıq üslubunda 7 mərtəbəli binanın inşası və ən müasir avadanlıqlarla təchiz edilməsi fəaliyyətimizin səmərəliliyini daha da artırmışdır. Böyük qurur hissi ilə qeyd etmək istərdim ki, 2010-cu ilin 25 may tarixində binanın açılışını bildirən rəmzi lenti kəsən dövlət başçısı cənab İlham Əliyev bu əlamətdar hadisə münasibəti ilə qurumun kollektivini təbrik etmiş, dəyərli tövsiyə və tapşırıqlarını vermişdir.
Azərbaycanın hazırkı sosial-iqtisadi inkişafı dövründə Dövlət Miqrasiya Xidmətinin üzərinə mühüm vəzifələrin düşdüyünü deyən möhtərəm Prezident İlham Əliyev xüsusən də qeyri-qanuni miqrasiyaya qarşı mübarizənin gücləndirilməsi zəruriliyini önə çəkmişdir: «İndi biz dünya iqtisadiyyatına inteqrasiya edirik. Azərbaycana xaricdən gələnlərin sayı artır. Azərbaycan vətəndaşları başqa ölkələrdə işləyirlər. Bu, normal prosesləridir. Əsas odur ki, bütün bu işlər qanun çərçivəsində tənzimlənsin və iqtisadi maraqlarımız tam şəkildə təmin olunsun. Azərbaycanda bütün təhlükəsizlik tədbirləri maksimum dərəcədə təmin olunsun. Biz yaxşı bilirik ki, daxildə ölkənin təhlükəsizliyinə səbəb ola biləcək heç bir amil yoxdur. Ona görə biz ilk növbədə sərhədlərimizi möhkəmləndirməliyik və bunu edirik. O cümlədən Miqrasiya Xidmətinin xətti ilə görülən tədbirlər həm iqtisadi maraqlarımızı qoruyacaq, eyni zamanda, insanlarımızın rahat, təhlükəsiz həyatını təmin edəcəkdir».
Müasir eksteryerə malik binada xidməti otaqlarla yanaşı, Heydər Əliyev muzeyi, kitabxana, təlim-tədris mərkəzi, əcnəbilərin və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin qəbulu və gözləmə zalları yaradılmışdır.
Bundan başqa, binada miqrasiya proseslərinin dinamikası barədə təsəvvürü formalaşdıran Vahid Miqrasiya Məlumat Sistemi quraşdırılmışdır ki, məhz bu sistem qeyri-qanuni miqrasiya ilə mübarizə və təhlükəsizliyin təmini sahəsində müvafiq tədbirlərin görülməsi üçün əlverişli şərait yaradır. Sözügedən sistem vasitəsilə əcnəbilərin və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin ölkə ərazisinə daxil olduqdan sonra harada və hansı işlə məşğul olması müşahidə edilir, onlar ciddi nəzarətdə saxlanılır. Eyni zamanda, nəzarətin gücləndirilməsi məqsədilə yeni inzibati binada Dövlət Miqrasiya Xidmətinin Bakı, Şirvan, Yevlax, Lənkəran və Xaçmaz regional idarələrinin, həmçinin qanunsuz miqrantların saxlanılması mərkəzlərinin birbaşa videomüşahidəsi də təmin olunmuşdur.
2010-cu il Dövlət Miqrasiya Xidməti üçün təkcə ən müasir tələblərə cavab verən mərkəzi inzibati binanın istifadəyə verilməsi ilə deyil, həm də bu sahə üzrə bir sıra fərman və sərəncamların imzalanması ilə əlamətdar olmuşdur. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2010-cu il 17 mart tarixli «Azərbaycan Respublikası miqrasiya orqanları işçilərinin peşə bayramı gününün təsis edilməsi haqqında» Sərəncamına əsasən, hər il martın 19-u (Azərbaycan Respublikası Dövlət Miqrasiya Xidmətinin yaradıldığı gün) miqrasiya orqanları işçilərinin peşə bayramı günü kimi qeyd olunacaqdır.
Dövlət başçısının 2010-cu il 13 dekabr tarixli «Azərbaycan Respublikasının Dövlət Miqrasiya Xidmətində qulluq keçən xüsusi rütbəsi olan işçilərin xüsusi geyim forması və fərqlənmə nişanları haqqında Əsasnamə»nin və «Azərbaycan Respublikasının Dövlət Miqrasiya Xidmətində qulluq keçən xüsusi rütbəsi olan işçilərin xüsusi geyim formasının və fərqlənmə nişanlarının təsvirləri»nin təsdiq edilməsi barədə, habelə 2010-cu il 29 dekabr tarixli «Azərbaycan Respublikası Dövlət Miqrasiya Xidmətinin rəsmi emblemi haqqında», 15 iyul 2010-cu il tarixli “Miqrasiya orqanlarına qulluğa qəbul olunmaq üçün namizədlərlə müsabiqənin keçirilməsi qaydaları haqqında Əsasnamə”nin təsdiq edilməsi barədə, 4 iyun 2010-cu il tarixli “Azərbaycan Respublikası Dövlət Miqrasiya Xidmətinin vahid miqrasiya məlumat sistemi haqqında Əsasnamə”nin təsdiq edilməsi barədə fərmanları Dövlət Miqrasiya Xidmətinin fəaliyyətinin ən müasir tələblər səviyyəsində qurulması məqsədinə xidmət edir.
Miqrasiya sahəsində dövlət siyasətinin təkmilləşdirilməsi, bu sahədə ən modern iş üsul və vasitələrinin tətbiqi Dövlət Miqrasiya Xidmətinin son 4 illik fəaliyyətində prioritet istiqamətlərdən birini təşkil edir. Bu məqsədlə inkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsinin mənimsənilərək geniş tətbiqi, milli qanunvericiliyin beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırılması, ikitərəfli və çoxtərəfli əsasda beynəlxalq müqavilələrin imzalanması, digər ölkələrlə qarşılıqlı şəkildə miqrasiya siyasətinin uzlaşdırılması istiqamətində də ardıcıl tədbirlər həyata keçirilir.
Azərbaycan Respublikası Dövlət Miqrasiya Proqramına müvafiq olaraq miqrasiya sahəsində beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsi və tətbiqi xüsusi diqqət mərkəzindədir. Proqram çərçivəsində Azərbaycanın miqrasiya sahəsindəki beynəlxalq müqavilələrə qoşulmasının məqsədəuyğunluğu məsələsi öyrənilir, qeyri-qanuni miqrasiya ilə mübarizədə digər ölkələrin müvafiq strukturları ilə əməkdaşlıq əlaqələri genişləndirilir. Müxtəlif beynəlxalq təşkilatlarla, xüsusilə Beynəlxalq Miqrasiya Təşkilatı, Birləşmiş Millətlər Təşkilatının Qaçqınlar üzrə Ali Komissarlığı, Beynəlxalq Əmək Təşkilatı, Miqrasiya Siyasətinin İnkişafı üzrə Beynəlxalq Mərkəz (MSİBM), Avropa İttifaqı, Müstəqil Dövlətlər Birliyi kimi təşkilatlarla qurulmuş qarşılıqlı faydalı əlaqələr Dövlət Miqrasiya Xidmətinin fəaliyyətinin səmərəliliyini daha da artırmışdır.
Bundan başqa, son illərdə Rusiya, Türkiyə, İsveçrə, Almaniya, Niderland və digər dövlətlərlə yaradılmış ikitərəfli əməkdaşlıq münasibətləri ölkədə miqrasiya proseslərinin daha çevik idarə olunması prosesinə mühüm töhfələr vermişdir. Ötən 4 ildə Dövlət Miqrasiya Xidmətinin əməkdaşları beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsi məqsədi ilə müxtəlif elmi-praktiki konfranslarda, seminarlarda, təcrübə və ixtisasartırma kurslarında, təlimlərdə, habelə miqrasiya proseslərinin tənzimlənməsi, qeyri-qanuni miqrasiyaya qarşı mübarizə sahəsində əməkdaşlıq perspektivlərinin müzakirə olunduğu digər tədbirlərdə iştirak etmişlər.
Beynəlxalq əməkdaşlıq çərçivəsində Azərbaycan Respublikası Dövlət Miqrasiya Xidmətinin nümayəndə heyəti bu ilin fevral ayında Türkiyə Respublikasının Daxili İşlər, Əmək və Sosial Müdafiə Nazirliklərinin dəvəti ilə qardaş ölkədə rəsmi səfərdə olmuşdur. Səfər çərçivəsində Azərbaycan və Türkiyənin miqrasiya sahəsində dövlət siyasətini həyata keçirən müvafiq qurumları arasında qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığın inkişaf perspektivləri müzakirə edilmiş, bir sıra mühüm razılaşmalar əldə olunmuşdur. Eyni zamanda, Azərbaycanın Türkiyənin miqrasiya sahəsindəki zəngin təcrübəsindən yararlanması zəruriliyi vurğulanmışdır.
Beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsi ilə yanaşı, Miqrasiya Xidməti bu sahədə yüksək ixtisaslı kadrların hazırlanması məsələsinə də xüsusi diqqət yetirir. Dövlət Miqrasiya Xidmətinin təşəbbüsü əsasında 2011-ci ilin fevral ayında Azərbaycan Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik Akademiyasında «Miqrasiya proseslərinin dövlət tənzimlənməsi» istiqaməti üzrə qısamüddətli ixtisasartırma kurslarının keçirilməsi də bu baxımdan faydalı olmuşdur. Akademiyanın «Rəhbər kadrların ixtisasının artırılması» fakültəsində təşkil olunmuş kurslar miqrasiya sahəsində aparılan dövlət siyasətinin dövlət orqanlarında çalışan rəhbər işçilərə çatdırılmasına, izahına və şərhinə xidmət etmişdir.
Bundan başqa, Xidmət tərəfindən mütəmadi olaraq ictimaiyyətin maarifləndirilməsi istiqamətində konkret addımlar atılır. Sonuncu belə tədbir bu sahə üzrə ixtisaslaşan jurnalistlər üçün 2011-ci ilin fevralında Xidmətin inzibati binasında təşkil edilmiş maarifləndirmə xarakterli seminar olmuşdur. Seminarın keçirilməsində məqsəd KİV-lə münasibətlərin daha da genişləndirilməsi, habelə miqrasiya mövzusunda yazan jurnalistlərin bu sahə ilə bağlı biliklərinin artırılması, təkmilləşdirilməsidir.
Azərbaycan Respublikasının Dövlət Miqrasiya Xidməti 4 illik fəaliyyətində daim ölkə başçısının fərman və sərəncamlarını, tapşırıqlarını, tövsiyələrini rəhbər tutmuş, işini ən müasir tələblər səviyyəsində qurmağa çalışmışdır. Möhtərəm Prezident İlham Əliyevin Dövlət Miqrasiya Xidmətinin inzibati binasının açılış mərasimində vurğuladığı kimi, «Miqrasiya Xidmətinin yaranması çox vaxtında atılmış addım idi və bu illər ərzində Xidmət formalaşdı, gücləndi. Bu gün Azərbaycanın iqtisadi maraqlarının qorunması üçün Miqrasiya Xidmətinin çox mühüm rolu vardır. Əminəm ki, bundan sonra da Miqrasiya Xidmətinin işi yüksək səviyyədə olacaqdır».
Milli maraqları əsas tutaraq ölkənin demoqrafik təhlükəsizliyinin təmini prosesinə sanballı töhfələr verən, müasir dövrün qlobal çağırışlarına çevik reaksiya verən Azərbaycan Respublikasının Dövlət Miqrasiya Xidmətinin çoxsaylı kollektivi bugünkü peşə bayramını böyük ruh yuksəkliyi ilə, xoş ovqatla qarşılayır. Xüsusi vurğulamaq istərdim ki, möhtərəm Prezident İlham Əliyevin yüksək diqqət və qayğısı məsuliyyətimizi daha da artırır, bizi daha səylə işləməyə, dövlətə, xalqa sədaqətlə xidmət göstərməyə sövq edir. Xidmətin hər bir əməkdaşı əmindir ki, cənab İlham Əliyevin yeni dünya nizamının reallıqlarına cavab verən milli təhlükəsizlik konsepsiyası Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinə və onun hərtərəfli uğurlarına ən ciddi təminatdır.
Arzu RƏHİMOV,
Dövlət Miqrasiya Xidmətinin rəisi,
II dərəcəli dövlət miqrasiya xidməti müşaviri